Tappar ditt företag pengar? Sanningen om förlorade timmar, ostrukturerad dokumentation och minskade vinster.
Tappar ditt företag pengar? Sanningen om förlorade timmar, ostrukturerad dokumentation och minskade vinster.
Känner du igen dig?
Klockan är sju på kvällen, du skulle ha varit hemma för länge sedan, men du sitter fortfarande, kisar mot skärmen och försöker reda ut dokumentation från olika system. Vad står det egentligen här? Vilket projekt gällde det här? Och vart tog de extra massorna vägen som beställdes i tisdags?
Det här är inte bara irriterande. Det är ofta en stor anledning till pengaförlust. Varje timme som glöms bort, varje vara som inte registreras och varje ändring/tillägg som inte dokumenteras är pengar som rinner rakt ut ur företaget.
Vi på SmartDok vet det här, för vi har pratat med hundratals entreprenörer. Vardagen är intensiv och kraven på dokumentation ökar i takt med varje arbetsdag. Men föreställ dig det här: Inga fler borttappade tidrapporter och ingen mer huvudvärk på grund av bristande dokumentation.

