Anläggningsjätten säkrar kvalitet, logistik och KMA i både vinter- och sommarunderhållet tack vare ett nära utvecklingssamarbete med SmartDok.
Anläggningsjätten säkrar kvalitet, logistik och KMA i både vinter- och sommarunderhållet tack vare ett nära utvecklingssamarbete med SmartDok.
Agaia är inte bara Norges ledande anläggnings- och landskapsentreprenör – de är också innovatören som sätter standarden för branschen.
Med över 40 års gedigen erfarenhet är de erkända för att skapa vackra och hållbara utemiljöer i hela Stor-Oslo, Drammen, Buskerud och Vestfold. Som en föredragen samarbetspartner bygger Agaia på en unik kombination av erfarenhet, nytänkande och ett kompromisslöst fokus på hållbarhet och kvalitet – något som bekräftas av deras ISO 9001- och 14001-certifieringar.
För att säkerställa att denna höga standard bibehålls genom hela livscykeln för utemiljöerna – från anläggning till krävande vinter- och sommarunderhåll – har Agaia valt att fullt ut digitalisera sitt kvalitetsarbete.
Utmaningen låg i att säkerställa perfekt loggning över deras stora geografiska verksamhetsområde och de många olika kvalitetsklasserna i kontrakten. Biträdande projektledare Ingrid Therese Augustin Børsting på Agaia beskriver behovet så här:
– Det var svårt att regelbundet hålla kontroll och översikt över de områden vi driver, eftersom det skulle vara alldeles för tidskrävande att inspektera alla anläggningar ofta, berättar Ingrid.
Som en del av Agaias strategi för att optimera verksamheten tog de 2024 i bruk AutoReg, SmartDoks dedikerade system för vinter- och sommarunderhåll. Detta var ett strategiskt steg för att effektivisera det dagliga arbetet och ge företaget det exakta digitala verktyg de behövde för noggrann uppföljning av varje anläggning och därmed befästa sin marknadsposition som en oöverträffad kvalitetsleverantör.


